1. Witam serdecznie. Jak dobrze, że jest ktoś taki :-). Dziękuję, że chce Pani nam pomagać.
    Moje pytani dotyczy awansu na dyplomowanego. Czy w sprawozdaniu trzeba się odnieść do wszystkich punktów z Rozporządzenia czy tylko tych 3, które wybrałam przygotowując plan rozwoju. I gdyby mogła Pani napisać coś więcej o „analizie przypadku”, jak to powinno wyglądać i jakie „przypadki” mogą być brane pod uwagę.
    Serdecznie pozdrawiam. Ola.

ODPOWIEDŹ EKSPERTA

W sprawozdaniu należy się wykazać realizacją wymagań zawartych w paragrafie 8 ustęp drugi rozporządzenia o awansie. I tak powinny to być wymagania z punktu 1,2,3 z punktu 4 trzy dowolnie wybrane podpunkty oraz wymagania z punktu 5. Jak już wcześniej pisałam schemat opisu przypadku można znaleźć wpisując w wyszukiwarkę hasło “schemat opisu przypadku”. Przypadek może dotyczyć np.: pracy z dzieckiem trudnym, z dzieckiem wybitnie zdolnym, może dotyczyć grupy dzieci, problemów dydaktycznych, wychowawczych… i można by było jeszcze wymyślać. Myślę, że doskonałą pomocą będą przypadki opisane w sieci – oczywiście nie po to by je skopiować, ale po to by pomyśleć o własnym środowisku i wybrać odpowiedniego “bohatera” dla swojej działalności dydaktyczno wychowawczej.

2.Szczęść Boże,
mam pytanie, czy są jakieś wytyczne , co do katechetów, gdy idzie o profesora oświaty?

Mam tytuł naukowy dr] oraz 3 art. naukowe oraz owocną pracę katechetyczną, ponad 23 lata pracy przy tablicy oraz 9 i 1/2 lat temu zostałam n- cielem dyplomowanym. za 3-4 lata wybieram się na emeryturę. proszę o jakieś informacje…
Krystyna

ODPOWIEDŹ EKSPERTA

Dla Krystyny – oczywiście katechetów obowiązują takie same kryteria jak wszystkich innych nauczycieli można je znaleźć np. tutaj https://men.gov.pl/jakosc-edukacji/profesorowie-oswiaty/o-tytule-honorowym-profesora-oswiaty.html

2. Czy nauczyciel stażysta musi przez cały okres trwania stażu tworzyć scenariusze każdej lekcji, którą prowadzi? Chodzi o lekcje, które nie są hospitowane. Pozdrawiam! Anna

ODPOWIEDŹ EKSPERTA

Dla Anny – Zgodnie z rozporządzeniem nauczyciel stażysta nie musi tworzyć scenariuszy do wszystkich lekcji, ale podzielę się tutaj swoim doświadczeniem (a pracuję w katechezie już 33 rok) – nie wyobrażam sobie abym poszła na katechezę bez scenariusza i to nie tego zapisanego w podręczniku metodycznym.