Zachęcajmy uczniów do udziału w Drodze krzyżowej. Bądźmy na tych nabożeństwach razem z nimi – a na katechezie postarajmy się pokazać, że Droga krzyżowa to nie nabożeństwo – a życie, męczeństwo i ostatnie chwile Pana Jezusa – a wszystko to dla naszego Zbawienia.

Dziś w załączniku kolorowanki do wydruku w formacie zeszytowym dla kl. 0-4 pobierz: kolorowanka

Kolorowanka, jak kolorowanka, ale kolorować też można różnie. W młodszych klasach – wydrukowałam obrazki tak, by każdy miał inną stację, a że mam 14 osób, więc – nie było to trudne. Nim zaczęłam omawiać poprosiłam, by przygotowali kredki i zaczęliśmy kolorować: bierzemy kredkę brązową i malujemy krzyż. Oczywiście nie wszystkie dzieci miały krzyż w swojej stacji, więc czekały na kolejne polecenie. Tą samą brązową kredką – malujemy włosy i brodę Pana Jezusa. Widząc, że wszyscy zadanie wykonali – następne polecenie: ciemno zielonym kolorem malujemy koronę cierniową na głowie Pana Jezusa. Bierzemy kredkę żółtą i malujemy szatę Pana Jezusa. Uczniowie dzięki temu pracowali w miarę równo – ostatnim poleceniem było pokolorować twarz i ciało Pana Jezusa. Dzięki temu z kolorowanki wyłoniła się najważniejsza postać – i o to mi chodziło, by móc za chwilę omówić poszczególne wydarzenia. Przyczepiłam na tablicy 14 magnesów i poprosiłam, by powiesili swoje prace we właściwej kolejności – usiedli na dywanie przed tablicą i omawialiśmy. Na koniec wkleiliśmy pracę do zeszytu. Można zadać pozostałą część kolorowania do domu.

Starsze dzieci można poprosić o samodzielne stworzenie ilustracji do wybranej przez siebie – lub, jeśli chcemy mieć wszystkie stacje Drogi krzyżowej, przydzielone przez nas stacje – np. wg numerków z dziennika: od 1 do 14, i kolejne numery od początku. Można też przygotować wcześniej wydrukowane nazwy stacji i pozwolić dzieciom losować. Z prac możemy później stworzyć wystawę w sali religijnej lub w kościele.

W drugim załączniku propozycja kolorowanki dla dzieci starszych i klas gimnazjalnych do wklejenia do zeszytu – zadanie można wykorzystać według własnego pomysłu. Moi uczniowie szukali ukrytych wydarzeń związanych z męką Pańską, można też odszukać konkretne cytaty z Pisma Świętego i zapisać je obok w zeszycie, albo po prostu nadać tytuł ilustracji – wszystko zależy od naszej kreatywności i czasu do zagospodarowania na katechezie – pobierz: Kolorowanka

Starsze dzieci, młodzież z gimnazjum i szkoły średniej, można poprosić o napisanie rozważań do poszczególnych stacji – można je później wykorzystać podczas nabożeństwa w kościele.

I, jeszcze jedna propozycja odkryta gdzieś w necie – tabela, która pozwoli pójść w głąb – uczniowie nazywać będą uczucia, jakie towarzyszyły uczestnikom Drogi krzyżowe a także pójdą dalej – polecenie: Jakie grzechy można skojarzyć z daną stacją? Moja nazwa stacji Drogi krzyżowej. Zrobiłam to w klasie II i III gimnazjum – niesamowite prace! Pobierz: Tabela.