Polecam kalendarz na Wielki Post w sam raz dla uczniów. Jego wielkim atutem jest religijny charakter i zachęta do codziennej, systematycznej pracy nad sobą. Jeśli nie możecie zakupić dla każdego ucznia – wystarczy jeden – odczytywany na każdej lekcji.
Wielki Post to szczególny okres w roku liturgicznym – przygotowanie do Wielkanocy. Pragniemy pomóc w przeżywaniu tego czasu. Dlatego z potrzeby serca i w trosce o rozwój duchowy naszych dzieci (już od najmłodszych lat) powstał WIELKOPOSTNIK.
Chcemy, aby całe rodziny mogły z pomocą WIELKOPOSTNIK przeżywać Wielki Post duchowo, wzrastając w czynieniu dobra i przygotowując serca na Niedzielę Zmartwychwstania.
Dlaczego warto mieć WIELKOPOSTNIK
- aż 50 stron!
- druga edycja!
- zaproszenie do rodzinnego, duchowego przeżywania Wielkiego Postu,
- religijny charakter publikacji,
- obejmuje okres od Środy Popielcowej do Poniedziałku Wielkanocnego,
- do wydania dołączona jest specjalna karta do codziennych dobrych uczynków – darów serca,
- każdy dzień w Wielkopostniku to: ciekawostka wielkopostna, dar serca (zadanie) oraz licznik i data,
- dla dzieci 4+,
- nowoczesna szata graficzna i poręczny format – można go ustawić w kuchni, jadalni, salonie, czyli wszędzie tam, gdzie spotyka się rodzina!
- młodszy i grubszy „brat” Adwentownika – przewodnika na adwent,
- autorska formuła – pomysł „z życia wzięty” pewnej wielodzietnej mamy.
KONKURS
Aby wygrać Wielkopostnik wystarczy odpowiedzieć na pytanie
w komentarzu pod postem do końca dnia 02.03.2022.
PYTANIE KONKURSOWE
Napisz temat/tematy szkolenia/warsztatu stacjonarnego, w którym chętnie wziąłbyś udział. Odpowiedź uzasadnij.
Wylosowany zwycięzca: p.Marta (prv)
Szczęść Boże. Z chęcią i zainteresowaniem wzięłabym udział w szkoleniach lub warsztatach stacjonarnych:
1. o pracach plastycznych w katechezie (np. o Wielkim Poście, Wielkanocy, itd.) ponieważ lubię wykonywać prace plastyczne z dziećmi, ale czasem brakuje mi pomysłów na nie. Poza tym myślę, że dzieciom po czasie nauki zdalnej brakuje takich prac i byłyby zainteresowane konkretnym działaniem, ponieważ są „przeładowane” treściami w wersji elektronicznej
2. o metodach aktywizujących w katechezie, zwłaszcza w klasach 7-8 (np. tematy biblijne, o sakramentach) , ponieważ w tej grupie mam największy „problem” z ich brakiem aktywności, zaangażowania i zainteresowania w lekcjach
3. o tzw. „trudnych tematach” na katechezie np. gniew Boży, wyprawy krzyżowe, itp – młodzież ma problem ze zrozumieniem tych kwestii, chciałabym poznać narzędzia, sposoby i metody poprzez które mogłabym lepiej wyjaśnić te tematy uczniom
4. taniec na katechezie – zawsze chciałam wziąć udział w takich warsztatach, nie jestem dobra w tańcu, ale chcę się przełamać, nauczyć i móc się tym podzielić z uczniami 🙂 Dziękuję 🙂
Z chęcią wzięłabym udział w warsztatach związanych z zabawami ruchowymi i piosenkami religijnymi w przedszkolu. A dlaczego? Bo dzieci w tym wieku uwielbiają śpiewać, tańczyć i w ten sposób mogłabym jeszcze bardziej przybliżyć je do Pana Boga
Chętnie wzięłabym udział w warsztatach lub szkoleniu dotyczącym wykorzystania wiedzy z neurodydaktyki do prowadzenia zajęć. Jestem pewna, że właśnie takie warsztaty pozwoliłyby zrozumieć lepiej uczniów oraz efektywniej pracować. Drugi warsztat to system oceniania na lekcji religii. Chciałabym spotkać się z katechetami, którzy są pasjonatami Oceniania Kształtującego. Chciałabym porozmawiać o tym jak wykorzystać takie ocenianie, jak je wprowadzać w szkole. Myślę, że czasy na tyle się zmieniły oraz nauka tak poszła do przodu, że korzystanie ze starych technik utrudnia zrozumienie uczniów i tego co się z nimi dzieje. Uważam, że takie warsztaty są konieczne.
Jak skutecznie zachęcić dzieci do życia sakramentalnego- dlaczego taki temat ponieważ wiele dzieci przestaje odczuwać potrzebę uczestnictwa we Mszy czy przystąpienia do spowiedzi i chociaż zdaję sobie sprawę, że głównym powodem tego jest brak rodzinnego zaangażowania to jest mi ogromnie smutno, że wysiłki włożone w zachęcanie do przyjaźni z Jezusem dość często nie przynoszą rezultatu ani nie skutkują w pragnieniu spotkania Go właśnie w sakramentach.
Chciałabym brać udział w warsztatach Pomysły na katechezę z osobami z niepełnosprawnością, dziećmi z autyzmem ,jak rozkminić tematy np Droga Krzyżowa itp,praca z dziećmi posługującymi się komunikacją alternatywną oraz w warsztatach Makaton- religijnych gesty ,symbole co ułatwiło ,by nawiązać kontakt z dziećmi ,w przekazie prawd o Jezusie ,w śpiewaniu , Warsztaty Śpiew z pokazywaniem
Chętnie wzięłabym udział w szkoleniu dotyczące nauki tańców integracyjnych – takich prostych, dla młodszych dzieci, które katechizuję. Dzieci dużo siedzą – w szkole, w domu, przed komputerem, a tańce umożliwiają im ruch, wyrażenie radości, uczą budowania więzi z innymi, są wspólnototwócze.
Mnie interesuje warsztat na temat tworzenia kart pracy na poszczególne poziomy edukacyjne (szkoła podstawowa i średnia)
1. Tańce integracyjne
2. Tworzenie filmików edukacyjnych
Interesuje mnie udział w warsztacie na temat tworzenia kart pracy na różne poziomy edukacyjne od 1 klasy szkoły podstawowej do klasy maturalnej.
Krystyna Ch. najchętniej wzięła bym udział w szkoleniu odnoszącym się do zabaw integracyjnych, z tego względi , iż zarówno dzieci jak i młodzież po zdalnym nauczaniu mają problemy z nawiązywaniem relacji integrowaniem się, byciem ze sobą, pracą z grupach.
Chciałabym wziąć udział w szkoleniu dotyczącym prowadzenia grupy teatralnej dzieci – ponieważ od wielu lat wystawiam z uczniami różne scenki i jasełka – robię to z pasji ale brakuje mi fachowego warsztatu teatralnego. Dzieci poprzez teatr wyrażają siebie a w obecnym czasie po nauczaniu zdalnym wszelkie działania teatralne mają też aspekt terapeutyczny tak bardzo potrzebny dzieciom.
Uwielbiam warsztaty przygotowywane i prowadzone przez panią Longinę Cywińską – wszystkie są oryginalne, niezwykle profesjonalne, wszystkie ubogacają warsztat katechety, wszystkie uczą współdziałania i otwartości na osoby, które pracują obok, dlatego z radością wykonałabym kolejne plansze dla każdej grupy wiekowej, mimo tego, że każda z nich wymaga czasu, zaangażowania i nierzadko samozaparcia. Żeby zrobić te plansze naprawdę trzeba chcieć, ale też potem można z nich korzystać całe lata i zadziwiać i zaciekawiać kolejne grupy naszych uczniów. Te warsztaty to naprawdę jedna z najciekawszych form doskonalenia w jakich jako katechetka mogłam uczestniczyć.
Cieszę się bardzo 🙂 z pewnością ważne szkolenie byłoby jak mowić i przekazywać wiarę dzieciom. Szczególnie w świetle wydarzeń ostatnich miesięcy i czasu obecnego oraz wyzwań. Ponadto wszystko, to co pozwoli rozwinąć się dzieciom w kwestii kontaktów społecznych i radzenia sobie z trudnymi wydarzeniami. Agnieszka
Wiele jest tematów i potrzeb, jeden z nich to praca z rodzicami – ich oczekiwania są ogromne, a chęć do współpracy minimalna. Często nie potrafię przebić się przez ich mur obronny – moje dziecko jest święte, a siostra to się czepia, za dużo wymaga i się uwzięła… Jak rozmawiać z pretensjonalnym rodzicem?
Kolejny temat – jak odciągnąć dzieci od smartfona itp? to ich azyl i twierdza zarazem – szukam nieoklepanych i niebanalnych pomysłów.
Kolejny – obserwuję coraz więcej agresji słownej, braku życzliwości u małych dzieci, w klasach 1-3. To samo mówią inni nauczyciele: skąd w tych dzieciach tyle jadu, złośliwości i cynizmu? U małych dzieci! Więc warsztat z pracy na emocjach u najmłodszych, z uczenia empatii, wzajemnej pomocy.
małgorzata 2 marca 2022 najbardziej chciałabym wziąć udział w szkoleniu [warsztatach], które umożliwiłyby mi sztukę przygotowywania praktycznych prac plastycznych w celu wykorzystania ich na katechezie. Jestem nauczycielem religii w przedszkolu i prowadzę zajęcia już w grupach od 3 lat
Chętnie wziął bym udział w szkoleniu z pracy metodą lapbooka.
Uważam, ze metoda ta jest atrakcyjną formą przekazu i systematyzowania wiedzy.
Ponadto uczy współpracy i współdziałania w zespole.
Rozwija kreatywne i twórcze myślenie.
Uczy samo dyscypliny i samodzielności.
Rozwija sprawność plastyczną i manualną.
Jest praca jest twórcza a nie odtwórcza.
Jest to świetna alternatywa dla multimediów których jest bardzo dużo.
Mam zapytanie pisałam w sprawie konkursu odp. Nie ma zamieszczonej. Jaki jest powód?
Informowaliśmy, że będzie to losowanie. Zapraszamy do wzięcia udziału w innych konkursach, które proponujemy od czasu do czasu.