Każdy, kto przeprowadził choć jedną godzinę zajęć w szkole lub przedszkolu, podchodzi nieufnie do tego rodzaju propozycji. Przypadkowo wyselekcjonowana grupa dzieci czy młodzieży (a taką jest klasa szkolna), wydaje się być niezdolna do wytrwania w ciszy lub co gorsze w bezruchu, przez zadany czas.
Tymczasem Ernie Christie, w swojej książce Medytacja chrześcijańska w szkołach przekonuje, że medytacja jest nie tylko możliwa, a nawet przynosi jej uczestnikom wymierne korzyści. Uczniowie nawiązują głęboką relację z Panem Bogiem oraz dzięki ćwiczeniu umiejętności wyciszania się, stają się spokojniejsi, łatwiej akceptują siebie i swoich kolegów, uczą się samoakceptacji i odpowiedzialności za siebie i innych. Autor udowadnia swoją tezę podając liczne świadectwa osób pracujących z dziećmi i stosujących medytację, a także charakteryzując duchowy i psychologiczny rozwój dzieci. Na szczęście nie próbuje nam wmówić, że medytacja jest łatwa. Pokazuje trudności i drogi ich przezwyciężania.
Książka Medytacja chrześcijańska w szkołach oparta jest na doświadczeniach z katolickich szkół w australijskiej diecezji Townsville, stanowi relację z doświadczeń i może stać się zachętą dla katechetów i osób pracujących z dziećmi i młodzieżą do poszukiwania nowatorskich rozwiązań w pracy. Jednak sam Autor przestrzega: „Nie sugeruj, że medytacja jest jedynym sposobem modlitwy ani że jest jej najlepszym sposobem. Jest wiele sposobów modlitwy i wszystkie one mogą nas doprowadzić do autentycznej komunikacji z Bogiem”.
Istotną wartością książki jest staranne wydanie, odpowiednio dobrane fragmenty Pisma Świętego zachęcające do medytowania, wiele kolorowych zdjęć ukazujących dzieci, młodzież i wychowawców podczas modlitwy, a także płyta DVD, która wzmacnia przekaz.
Autor: Ernie Christie
Stron: 120
Oprawa: miękka, klejona
Format: 165×235
ISBN: 978-83-7660-673-6
Rok wydania: 2012
Tłumaczenie: Hanna Mijas, Piotr Żak
Zostaw komentarz